Monday, September 22, 2008

SaLaM AidilFitRi ...

Assalamualaikum...dan salam sejahtera.. apa kaba semua...sudah lama saya tidak updatekan blog ni...kini saya kembali hohoho...setelah 25 hari kita berpuasa bagaimana perasaan anda semua..bagaimana tahap puasa anda... buat rakan-rakan seagama.tapi pada rakan-rakan yang berlainan agama anda pun boleh mencuba...

berpuasa diperantauan ini sememangnya membuatkan kita semua rasa rindu teramat sangat untuk pulang kedesa bertemu dengan sanak saudara... dan di sini kerinduan itu kadang-kadang kita lepaskan bersama-sama rakan-rakan sepejuangan...terima kasih kawan-kawan... jika kita nak sembang pasal hari raya ni kan...untuk pengetahuan rakan-rakan yang bukan seagama dengan saya sebenarnya hari raya ini disembut kerana atas kemenangan orang islam setelah berpuasa selama sebulan...menahan lapar dahaga nafsu dalam erti kata lain melatih diri kita menjadi seorang yang berdisplin dan taat kepada tuhan....

Di dalam bulan puasa pula banyak kelebihan pahala diberikan kepada sesiapa sahaja yang melakukan kebaikkan...dan dibuka pintu syurga dan ditutup pintu neraka.... di bulan puasa juga kita digalakan membuat solat sunat di sepertiga malam... dan di sepuluh akhir ramadhan pula mencari malam lailatur qadar, iaitu malam seribu bulan... eh dah macam ustaz la pulaj saya ni...begitu lah keagungan bulan ramadhan yang datang sekali setiap tahun..tapi kini ramadhan sudah mula beransur pergi..hari demi hari kian terasa apabila sinar aidilfitri mula memancar sedit demi sedikit....

Dan buat rakan-rakan yang pulang ke kampung tak lama lagi yang drive macam saya hati-hati ye..yang membonceng moto jgn berempit...yang naik bas baca doa dulu ye...
Di saat dan ketika ini saya ingin mengucapkan selamat hari raya buat semua rakan-rakan sekalian...nnti raya datang la rumah saya ..jumput ni..:) eh lupa nak bagi tau...jika anda semua nak tau apa yang terjadi sama dan ketika berhari raya di kampung nanti tunggu.......

No comments:

Post a Comment